Fyns Valgmenighed starter legestue

Fyns Valgmenighed har startet en legestue i hver mandag og onsdag fra 9-12 på Faaborgvej 41A

Lea Birkemose Andersen er initiativtager til legestuen og fortæller her hvordan legestuen blev en realitet:

Ja, du læste rigtig. Fyns valgmenighed har startet en legestue! Det er gået så hurtigt, og er ret utroligt for os.
Lad mig fortælle hvordan det gik til.
Inden sommerferien indførte en af Odenses legestuer en aldersbegrænsning.  Børnene i legestuen måtte nu max være 3 år. Det kom ellers rigtig mange forældre med ældre børn, mange som jeg gennem mine 3 år som hjemmepasser her i Odense var kommet til at lære ret godt at kende. Jeg kunne jo bare være ligeglad, for jeg hjemmepasser mine børn til de kan starte i børnehave. Men efter at have gået hjemme vidste jeg bare hvor vigtigt det er at kunne mødes med andre, på neutral grund, i en legestue. Jeg syntes det var så synd for de familier. Så jeg luftede ideen for Nathalie, der er børnekirkeleder i kirken: måske kunne Fyns valgmenighed starte en legestue op. Den var hun med på.

Jeg vidste ikke rigtig om jeg turde, men jeg var i tvivl om det måske var Gud der havde givet mig ideen. Og hvis det var fra ham, skulle jeg da give det et forsøg. Så jeg lavede en aftale med mig selv (og Gud). Jeg ville ikke lade mine følelser om tvivl, frygt og mistillid stoppe projektet. Hvis det skulle stoppe skulle det være på grund af praktiske årsager, eller at ingen ville dukke op til legestuen. Det praktiske var også et problem. Hvor finder man lige et lokale centralt i Odense, der er stort, sikkert og sjovt nok til at rumme 10-20 børn fra 0-5 år, og helst 2 gange i ugen.

Nathalie havde kontakter til Bolbro Borgerhus, og tænk, de havde lokale vi kunne være i! I mandags havde vi prøveopstart hvor vi var 6 voksne og 14 børn, og flere har sagt de gerne vil være med.

Info om legestuen

👶 For alle børn under skolealder + forældre.
⏰ onsdag kl. 9-12, samling kl. 10.
📍 Faaborgvej 41A, 5250 Odense SV
🚙 Gratis parkering i gården.
Fyns Valgmenigheds legestue skaber vi sammen! I samarbejde gør vi rummene klar til hvad vi synes der skal ske den pågældende dag. Der er plads til tumleleg, stilleleg og kreativitet! Til samlingen synger og leger vi sammen.
Legestuen er gratis og der serveres kaffe og The.

Læs mere om legestuen i vores facebookgruppe eller tag kontakt til Lea for at høre mere.

Legestuens facebookgruppe