Vores fem kendetegn

I et forsøg på at lave en kort beskrivelse af vores identitet og kald som menighed, har vi fem kendetegn for Fyns Valgmenighed. De er et udtryk for, hvad Gud har gjort os til – og hvad vi derfor forsøger at være.

Elsket af Gud

Alt, vi er og gør begynder i, at vi er elsket ufortjent og ubetinget af Gud. Den kærlighed ser vi tydeligst udtrykt i Jesus. Intet, vi gør, kan få Ham til at elske os mere eller mindre. Guds kærlighed og frelse er ikke en fortjeneste; det er en gave. I Fyns Valgmenighed vil vi lære den kærlighed bedre at kende og lære at elske Ham tilbage.

Ærligt Gudsforhold

Tro er et ærligt forhold til Gud, hvor vi ser, hvem Han faktisk er og hvem vi faktisk er. Han viser os det gennem sin Helligånd og sit Ord. I Fyns Valgmenighed vil vi, at alle vokser i forholdet til Gud; uanset om man kommer med spørgsmål, tvivl, længsel, overbevisning eller overgivelse.

Udvidet familie

Gud, vores himmelske far, er ikke optaget af at finde tjenere eller arbejdere - men sønner og døtre. Derfor er vi søskende i en stor familie på tværs af alder, køn, og hudfarve - med den samme Far. Og vi har brug for hinanden i al vores forskellighed. I Fyns Valgmenighed vil vi elske og tjene familien - vores Far og hinanden - med vores evner, tid og opmærksomhed.

Frimodige vidner

Verden har brug for vidner, der har oplevet Guds kærlighed, sandhed og kraft. Ikke kun præster og professorer, men folk, som frimodigt og ærligt fortæller, hvad de har hørt og set. I Fyns Valgmenighed vil vi dele det, vi selv har set og erfaret med Gud, med andre.

Aftryk af Guds rige

Vi tror, at Guds rige kommer nær, der hvor vi ber til Gud og tjener verden. I Fyns Valgmenighed vil vi være med til at sætte aftryk af Guds rige, hans kærlighed og kraft, på arbejdspladser, i nabolag, på studiesteder, i institutioner, i familier og hvor Gud ellers sætter os på Fyn.