Bliv frivillig

Fyns Valgmenighed er båret af mange forskellige mennesker, som bruger deres gudgivne tid, penge og evner på at tjene Fyn og menigheden. Sammen drømmer vi om at sætte aftryk af Guds rige og skabe fællesskaber blandt mennesker i alle aldre og livssituationer. Vi gør det sammen og derfor vil vi også gerne være et sted, hvor alle oplever at blive værdsat, udfordret og udviklet i et kærligt og humørfyldt tjeneste-fællesskab.

Fælles kontordag
Hver tirsdag har vi en fælles kontordag. Formålet er at styrke vores ressourcer ved at arbejde sammen og få flere evner og gaver med om bordet. Vi begynder dagen med lovsang og bøn. Derefter har vi stabsmøde, hvor vi taler om aktuelle ting i Fyns Valgmenighed og lægger gode planer. Så går vi ud og arbejder alene eller i teams med de opgaver, vi hver især sidder med.

Frivillig-stab

Har du tid og mulighed for at påtage dig et lidt større ansvar? Nogle opgaver kræver 5-10 timers ugentligt arbejde, og dem laver vi som “frivillige ansættelser” eller frivillig stab. Som frivillig stab varetager du en helt central opgave i kirkens liv. Derfor ønsker vi at understøtte din indsats på bedst mulig måde. Vi tilbyder dig gode muligheder for faglig såvel som personlig udvikling, på en arbejdsplads hvor omgangstonen er kærlig og afslappet. Ud over fast sparring i hverdagen, bliver du inviteret med på LederOase, Lederdage i kirken, samt fælles stabs-dage, hvor fællesskab og masser af faglige input er i højsædet.

Lige nu har vi en række frivilligstab-jobs, som vi ønsker besat:

Tjenesteområder

Her er eksempler på, hvor du også kan være med til at tjene i kirken.

Lovsang
Teknikteam
Forbøn
Børnekirke og børneklubber
Diakoni - kirkeligt socialt arbejde
Teenagere
Studerende
Alphakursus
Opstart af nye gudstjenester på Vestfyn

Kunne du tænke dig at høre mere om et tjenesteområde og hvordan du kan bære med?
Så kontakt christoffer@fynsvalgmenighed.dk