Nye hoveder på staben

Sig velkommen til to fantastiske nye mennesker på staben. Lea og Miriam.

Noget af det mest værdifulde, vi har i Fyns Valgmenighed, er vores børn og unge. Derfor er det en kæmpe glæde, at Lea og Miriam er ansat som bannerførere for netop børn og unge og til at støtte alle de frivillige, som lægger deres timer her.

Miriam Dysager er ansat med fokus på dem fra 7.kl til 3.g. Hun skriver sådan her om sig selv:

Jeg er ved at uddanne mig til udskolingslærer og bor i Odense C med min mand, Joachim. Mit hjerte brænder særligt for, at unge i Odense må møde Jesus og lade sig lede af ham. Jeg er optaget af, hvordan man skaber kristne ungdomsmiljøer, somindbyder til nærvær, åbenhed om tro, tryghed og en masse humor.

Lea Andersen har fokus på dem fra 0 år til 6. klasse. Hun skriver sådan her:

Jeg er gift med Danni, vi har tre børn hvoraf jeg hjemmepasser den yngste, og vi bor i Odense SØ. Jeg har en bachelor i retorik og jeg håber at starte på min kandidat til sommer.

Som mor til tre børn har jeg gjort mig mange tanker om hvordan børn egentlig tror på Gud. Jeg er gået fra at have en tanke om at jeg gav min tro videre til mine børn til i højere grad at opleve, at de har deres egen tro på Gud, inspireret af og spejlet i min tro, men helt klart deres egen. Med det skift er min tilgang til kristen forældreskab gået fra kun at fylde godt med kristen lærdom i mine børn til også at lade mine børn få et indblik i min uperfekte tro og lade dem prøve deres egen tro af. For behøver man rette sin 4-årige hvis han tror at bønner er usynlige huskesedler der flyver op på Guds store opslagstavle, eller er det ikke netop et udtryk for at han frimodigt prøver sin tro af?

Som ansat i kirken håber jeg på sammen med børnelederne og forældrene at dykke mere ned i hvordan vi kan hjælpe og styrke vores børn i deres tro på Gud. Jeg håber vi kan inspirere, udfordre og støtte hinanden både i hvordan vi kreativt og sjovt kan lære vores børn om Gud, men også hvordan vi lader vores børn få et ærligt indblik i vores tro, og giver dem plads til at prøve deres egen tro af