Nu ta’r jeg på barsel

Nathalie, som leder børnekirken, er gået på barsel. Men hun har lige nået at skrive en hilsen.

Kære menighed

Jeg er gået på barsel, men kan ikke lade være med lige at skrive en lille “farvel for nu” hilsen. Barsel er noget mærkeligt noget, som hiver ansatte ud af arbejdsmarkedet, selvom det er rigtig godt, er det lidt noget rod. Jeg er i dette særligt taknemmelig for kollegaer og MR, som ser muligheder i det bøvlede, og som ønsker at skabe noget nyt og anderledes i kirken, til kirkens bedste. Nøj hvor jeg glæder mig til at se hvordan det kommer til at udspille sig, og hvilke kæmpe gevinster vi får ud af den anden viden og passion der kommer i spil.

Når jeg nu har din opmærksomhed, vil jeg hive to pointer frem fra min årsberetning i 2021.

1. Tag med til børnekirke eller klub og oplev hvad der sker – sikke nogle indsigtsfulde, omsorgsfulde, energiske og glade børn jeg oplever når jeg kommer rundt!

Det er lige nu, med de børn vi har lige nu, at vi kan gøre en KÆMPE forskel. Måske skulle du endda melde dig som frivillig, for at støtte op om andres børn, som du drømmer om eller oplever at andre er der for dine. Det kunne også være det var tid til at investerer din kirketid i dit eget barn, se og høre hvad de oplever, dele det med dem. Det er en oplagt mulighed for at tage kirke med hjem, og snakke fællesskab og tro med dit barn. Heldigvis er der plads til flere frivillighænder hos de fleste grupper på dette område – så I siger bare til!

1. Vi skal skabe en nemmere overgang for vores teenagere fra at være barn af kirken, til at blive voksne i kirken – og tydeliggøre at DE har en plads HER! Det gør vi på flere måder, men det I alle kan gøre, er at prioritere at snakke med vores teenagere og unge når I møder dem – de har brug for at opleve, at jer der er ældre end dem (jer alle sammen!), vil dem og ser dem!

Til sidst vil jeg bare sige tak for nu. Jeg nyder mit job og mødet med alle jer, jeres børn og teenagere – særligt samtalen med jer om hvordan vi gør Fyns Valgmenighed endnu mere lækker at være en del af!

Vi ses til gudstjenester og alt det andet vi laver sammen som menighed <3 Kh Nathalie