… for Guds rige er deres.

Vores børneleder bliver virkelig velsignet i deres tjeneste, og det tror jeg, at alle der glad og gerne går til opgaven også vil blive.

Nu har jeg arbejdet her i kirken i 5 måneder, og jeg har snakket med alle vores børneledere. Jeg regnede egentlig med, at børnelederne ville være lidt udkørte. Der mangler jo altid børneledere, og flere af dem står ret alene på posten. Men det er på ingen måde hvad jeg ser. Tværtimod ser jeg børneledere fulde af energi i deres tjeneste. Jo, flere er trætte af, at der mangler hjælp, men når de står foran børnene, og når jeg snakker med dem om børnene, så lyser de bare! Og jeg har tænkt meget over hvorfor.

I biblen fremhæver Jesus gang på gang børnene. Han tager et lille barn ind i midten af alle disciplene og siger, at de mindste på jorden skal kaldes de største i himlen. Han skælder sine disciple ud, da de går i gang med at jage nogle mødre med børn væk og fortæller dem, at Guds rige er børnenes. I Jesu øjne kan vi lære noget om Guds rige, når vi kigger på børnene. Dette pointerede Ole, leder af Builders, for mig, han føler virkelig at han arbejder med V.I.P gruppen i Gud rige. For Guds rige er omvendt i forhold til verdens rige. De største i Guds rige er ikke de mægtigste, stærkeste, flotteste og dygtigste. Det er de ydmyge, dem der glad tager imod, dem der ved at de har brug for hjælp, dem der er som børn.
”Det at være børneleder handler egentlig ikke om at være en dygtig formidler, men nærmere at være god til at inddrage børnene!” har Karen Margrethe, tidligere leder af rødderne, sagt. Hun syntes børnene har så meget at komme med, at hendes arbejde med dem ikke kun ligger i oplæring, men også i at give dem plads, så vi kan lære af dem.
Jeg tror virkelig på at vores børneledere bliver velsignet i deres arbejde. Og jeg drømmer om og beder til, at endnu flere får lov at opleve den velsignelse. Lige nu mangler der frivillige i Builders og Rødderne. Det betyder at der er huller i planen, hvor der ikke kan være børnekirke for de to grupper. Jeg ved faktisk ikke helt hvad der skal ske. Jeg ved ikke hvad Guds plan er, det vil han helt sikker vise os. Og det bekymrer mig faktisk ikke at der er huller. Det jeg derimod tænker meget over er, at hvis jeg kunne tro at vores børneledere var udkørt, på trods af at jeg selv er børneleder og elsker det, hvor mange i menigheden sidder så med de samme tanker? Jeg har fuld forståelse for alle omstændigheder som gør, at nogen ikke vil være børneleder! Jeg ønsker ikke at presse nogen. Men jeg ønsker at I ved: vores børneleder bliver virkelig velsignet i deres tjeneste, og det tror jeg, at alle der glad og gerne går til opgaven også vil blive.

Har du lyst til at prøve? Så skriv til mig på Lea@fynsvalgmenighed.dk eller ring på 29800527.