Anna og Thomas kommer hjem

Anna og Thomas har i snart et år været på Cypern som missionærer. Nu vender de hjem.

Kære kirkefamilie

Efter snart en sæson på Cypern, har vi gjort status over året, der er gået. Vi har tænkt over fremtiden og mulighederne for fortsat tjeneste på øen i den kommende sæson.

Vi har utrolig glade for at være her, og det har været godt og velsignet at se børn og teenagere igen. I det forgangne år har vi i alt afholdt 62 samlinger i vores hjem, hvor børn og teenagere er blevet mindet om evangeliets kraft og Guds kærlighed. Det har været vigtigt, da evangeliets grundsandheder og den personlige relation til Jesus var gledet ud af de flestes bevidsthed og dagligdag. Sammen har vi læst i Bibelen, talt med Jesus, sunget lovsange samt delt stort og småt med hinanden.

Samtidig hermed har vi taget del i to flygtningeprojekter, og har været med til at dele tonsvis af mad ud til især afrikanske flygtninge. I løbet af vinteren kunne vi takket være gaver og donationer også uddele soveposer, dyner og varmt tøj til knap 70 mennesker. Nogle af disse flygtninge har vi desuden haft mulighed for at følge tættere. Vi har gennem forbøn og samtale forsøgt at opmuntre og støtte dem i deres til tider håbløse livsomstændigheder i det cypriotiske samfund.

Så når vi ser tilbage på det sidste år, var det både godt og vigtigt, at vi tog afsted.

Samtidig hermed, må vi også konstatere, at tingenes tilstand på Cypern har ændret sig meget, siden vi var her sidst. Primært forårsaget af coronaens negative indvirkning på samfundet. I det kirkelige og sociale arbejde er der ligeledes sket store forandringer. Flere menigheder er forsvundet siden sidst, ligesom meget kirkeligt hjælpearbejde er ophørt. Dette er trist og nærmest paradoksalt i et samfund, hvor behovene synes større end nogensinde før. Dette har bevirket, at det har været utroligt svært for os at finde en platform at arbejde ud fra. Og selvom vi har tilbudt vores tid og arbejdskraft flere steder, har der ikke været vilje og overskud til at tage imod vores tilbud. Det har begrænset vores mulighed for at missionere, og når vi kigger ind i det næste år, kan vi ikke se nogen tegn på, at betingelserne for tjeneste bliver bedre.

Vi har derfor besluttet at rejse hjem til Danmark igen. Vi har fred i hjertet, og vi tror på, at Jesus har nye veje og stier for os at betræde, når vi kommer hjem til Odense. Vi sætter os i flyet på fredag den 24. juni, og vi glæder os rigtig meget til at se jer alle igen.

Tusind tak for den trofaste forbøn, omsorg og interesse, vi har modtaget fra jer på rejsen.
Guds velsignelse til jer alle!
❤️ ❤️
Anna og Thomas