Gaden

Frivillige fra Fyns Valgmenighed møder mennesker, der kæmper med fx  misbrug, hjemløshed og ensomhed.

Initiativtageren er Kamilla Maria Jakobsen, der er frivillig gadediakon. Hun er ulønnet ansat i Fyns Valgmenighed, hun og hendes mand har valgt at leve af én indtægt, så hun kan følge sit kald til at møde mennesker, der lever på kanten af samfundet.

“Hver uge møder jeg mennesker, der kæmper med fx hjemløshed, misbrug og psykiske lidelser. Fælles for de fleste er, at de er dybt ensomme. Min vigtigste opgave er at være nærværende. At lytte og tale med mennesker. Fornylig talte jeg med en kvinde, der takkede mig for, at vi havde delt mad ud på gaden, og det at vi kommer der og  gerne vil snakke, er med til at give hende håb.”
Kamilla

Hvis du ønsker at støtte Fyns Valgmenigheds sociale arbejde, så vi kan hjælpe vores venner,  så kan du give en gave på:

MOBILEPAY: 634492

Gaverne går fx til:

• Indkøb af mad til mennesker, der har brug for det
  • Fornødenheder som plaster, vådservietter, cigaretter, uldent undertøj, handsker og strømper
  • Indkøb af fødselsdagsgaver og julegaver til vores venner på gaden
  • Igangværende bogprojekt, der fortæller om livet på gaden og mødet med mennesker der
  • Supervision af frivillige
  • Aflønning af socialt udsatte, der fået et småjob i Fyns Valgmenighed
Fast gave
Hvis du ønsker at give en fast gave, fx en månedlig gave, så send en mail til kamilla@fynsvalgmenighed.dk, og jeg sender dig oplysninger om hvordan.