Alpha - Opstartsaften

Alphakursus: Hvad er meningen med livet?

Alpha er et kursus, hvor du sammen med andre i åben dialog kan udforske den kristne tro, stille spørgsmål og dele synspunkter.

HVAD

Alpha er 11 tirsdage aftener kl. 18.00-20.00 og en lørdag med mad, oplæg og åbne samtaler om mening, tro og sammenhæng.

Stil dine spørgsmål og prøv dine tanker af i et trygt fællesskab med andre, der stiller nysgerrige spørgsmål til livet.

Uanset, hvad du tænker om Gud og tro, er du velkommen her!

HVOR

Grønløkkevej 8d, 5000 Odense C

HVORNÅR

Næste Alpha begynder 22. februar 2022 med en uforpligtende opstartsaften, hvor du kan komme forbi og se om Alpha er noget for dig.

PROGRAM FOR AFTNERNE

22/2: Opstartsaften: Er der mere i livet end dette? (Kom uforpligtende forbi og mærk om Alpha er noget for dig)
1/3: Hvem er Jesus?
8/3: Hvorfor døde Jesus?
15/3: Hvordan kan jeg tro?
22/3: Hvorfor og hvordan kan jeg læse i Bibelen?
29/3: Hvorfor og hvordan kan jeg bede?
2/4: Lørdag 1. Hvem er Helligånden? 2. Hvad gør Helligånden? 3. Hvordan kan jeg blive fyldt med Helligånden? 4. Helbreder Gud i dag?
5/4: Hvorfor og hvordan fortæller jeg det til andre?
19/4: Hvordan leder Gud os?
26/4: Hvordan kan jeg modstå det onde?
3/5: Hvad med kirken?
10/5: Hvordan får jeg mest ud af resten af mit liv?

DET SIGER TIDLIGERE ALPHA DELTAGERE

”Min oplevelse til Alpha kurset var ikke blot at blive taget rigtig godt imod, hurtigt følte jeg mig også hjemme og som en del af fællesskabet. Stemningen var afslappet, maden var lækker, alle blev set og hørt, og derudover fik jeg en masse nye relationer”. (Kennie, 43 år)

”Det bedste ved Alpha var at kunne diskutere tro og håb, også selvom vi ikke altid var enige. Det var et fællesskab, hvor vi blev udfordrede, og hvor vi sammen søgte svar på nogle af livets måske vigtigste spørgsmål”. (Johanne, 21 år)

“Jeg kan kun anbefale at deltage på et Alpha kursus. Jeg ville ikke have været det foruden. Alpha er årsagen til, at jeg bevæger mig mere og mere hen imod det liv, som jeg er skabt til at leve.” (Ann Britt, 44 år)

PRIS

Det er gratis at deltage, men der er en mindre egenbetaling til mad og forplejning.

SE EN KORT PRÆSENTATIONSVIDEO AF ALPHA

TILMELDING

Foregår på linket her

SPØRSMÅL?