Udforsk liv, tro og mening

Alpha – hvad er meningen med livet?

Alpha er et kursus, hvor du sammen med andre i åben dialog kan udforske den kristne tro, stille spørgsmål og dele synspunkter.

HVAD

Alpha er 11 aftener og en lørdag med mad, oplæg og åbne samtaler om mening, tro og sammenhæng.

Stil dine spørgsmål og prøv dine tanker af i et trygt, fællesskab med dig og andre, der stiller nysgerrige spørgsmål til livet.

Uanset, hvad du tænker om Gud og tro, er du velkommen her!

HVORNÅR

Næste Alpha forventes at løbe af stablen i foråret 2022. Hold øje med siden her for nærmere info eller kontakt os allerede nu, hvis du er interesseret i at få besked, når vi begynder.

PROGRAM FOR AFTNERNE

Opstartsaften: Er der mere i livet end dette? (Kom uforpligtende forbi og mærk om Alpha er noget for dig)
Hvem er Jesus?
Hvorfor døde Jesus?
Hvordan kan jeg tro?
Hvorfor og hvordan kan jeg bede?
Hvorfor og hvordan kan jeg læse i Bibelen?
Hvordan leder Gud os?
Lørdag: 1. Hvem er Helligånden? 2. Hvad gør Helligånden? 3. Hvordan kan jeg blive fyldt med Helligånden? 4. Helbreder Gud i dag?
Hvorfor og hvordan fortæller jeg det til andre?
Hvordan kan jeg modstå det onde?

Hvad med kirken?

Hvordan får jeg mest ud af resten af mit liv?

PRIS

Det er gratis at deltage, men der er en mindre egenbetaling til mad og forplejning.

SE EN KORT PRÆSENTATIONSVIDEO AF ALPHA

SPØRSMÅL?

Vi vil gerne høre fra dig, så kontakt endelig lederne af Alpha, Pernille og Anders Seekjær, på alpha@fynsvalgmenighed.dk