Økonomi og medlemskab

Støt Fyns Valgmenighed

Fyns valgmenighed er en del af folkekirken, men ikke en del af folkekirkens økonomi. Derfor fungerer kirken stort set udelukkende på frivillige gaver.

Gaver til Fyns Valgmenighed er godkendt til fradrag op til 17.700 kr. om året.

Du kan sende dit tilsagn om støtte på pay.fyva.me. Tilsagn betyder, at du fortæller menighedsrådet, hvor meget du har tænkt dig at give over hele året.

Hvis du gerne vil have fradrag for en gave sendt på MobilePay, skal du tage et screenshot af MobilePay-kvitteringen og sende den til bogholderen på bogholder@fynsvalgmenighed.dk sammen med dit navn og dit telefonnummer.

Bliv medlem

I Fyns Valgmenighed kan man blive medlem. Medlemsskab er godt, fordi du med dit medlemskab er med til at styrke vores økonomi og fællesskab.

I praksis betyder det, at du er medlem af Den danske Folkekirke, uden at betale kirkeskat og uden stemmeret til dit lokale menighedsråd. Læs mere om, hvad medlemsskab betyder HER.

Overvejer du at blive medlem, skal du dukke op til Kend din Kirke hvor du kan lære meget mere om Fyns Valgmenighed og medlemsskab.
Medlemskontingentet bliver opkrævet årligt, og er på 255 kr. for voksne.

Har du spørgsmål om ind- eller udmeldelse, kan du kontakte valgmenighedspræst Christoffer Højlund på christoffer@fynsvalgmenighed.dk

Udlæg og bilag

SØRG ALTID for at have en bon på beløbet!

Klik på knappen og opret dig som bruger, så kan du sende dine udgiftsbilag derfra, og du vil hurtigst muligt herefter få dine penge retur.

Har du spørgsmål, så kontakt kasserer Sine Korsholm på kasserer@fynsvalgmenighed.dk

Har du kørselsudgifter?

UDFYLD skemaet, som hentes på knappen her under - og send det ind via kvittering.nu